Sabotirate li sami sebe?

Možda vam pitanje izgleda smiješno i nerealno, ali ako razmislite o onome što ću napisati, ovo pitanje ima itekakvu važnost… Krenimo!

SITUACIJA 1.

Napokon ste se odlučili pokrenuti i uhvatiti u koštac s viškom masnih naslaga koje vas sada već ozbiljno smetaju. Izabrali ste teretanu, raspitali za trenera, informirali se o prehrani i krenuli. Idila traje cca 2 tjedna i onda pljuska –  ne možete kontrolirati svoju prehranu, odnosno onaj zacrtani kalorijski plan (koji je realan, da se razumijemo). Jednostavno morate pojesti nešto slatko prije spavanja…

SITUACIJA 2.

Osjećate se loše, slabo spavate, stalno ste umorni, fali vam energije a ima tu i par kilograma ‘masti’ koje bi bilo dobro maknuti. Ne možete sami sebe natjerati na trening pa uzimate osobnog trenera koji će vas voditi kroz transformacijski put. I sve krene idealno, ali nakon 2-3 tjedna vi počnete preskakati treninge, prolongirate ih, a sve pod izlikom posla/obaveza! Nakon još cca 4-6 tjedana ovakve borbe, sami sebi kažete da više ne možete (zbog obaveza, šefa, ne stignem sto drugih stvari….) i odustajete od svoje zdrave promjene; promjene koja za 15-20  godina može (doslovno) značiti razliku između aktivnog hodanja po planinama ili aktivnog hodanja od liječnika do liječnika skupljajući XY dijagnoza.

SITUACIJA 3.

Imate viša masnog tkiva, ali ste mladi (rane tridesete) i želite mijenjati svoj život nabolje. Uz mast, vi imate neuredne životne navike – od prehrane (neregularni obroci, ne pazite što jedete i slično), pa do aktivnosti koju nemate i odlaska na spavanje (san) koji vam je strani pojam jer baš do 2 ujutro vi nešto radite za posao što nikako ne može čekati jutro/sljedeći radni dan. I ok, krenete s trenerom, ali ne možete promijeniti vašu naviku spavanja, odnosno onih dana kada i legnete ranije kao sova ‘blejite’ u strop i ne možete zaspati. Onda uzmete malo laptop/smartphone/tablet i ‘skratite’ vrijeme do sna uz novu porciju informacija, što poslovnih, što onih s neta, Facebooka, Instagrama i slično. Što mislite, koliko ćete moći izdržati vašu zdravu promjenu uz neregularan san?

Vjerujem da sam vam ukratko predočio na koje sve načine možete sabotirati sami sebe, a siguran sam da smo se svi prepoznali barem u nekoj, ako ne istoj, onda barem u sličnoj situaciji u kojoj pokušavamo sami sebi naći opravdanje za naše slabosti i nediscipliniranost, a sve pod izlikom “Ma, nije to tako strašno…”.

Dame i gospodo, u stvarnom svijetu to tako ne funkcionira, a i sami znamo da promjena dolazi iznutra i kali se na malim stvarima! Male stvari nas uče disciplini i ustrajnosti u navici koju pokušavamo svim silama implementirati u našu životnu rutinu i ako tu ‘padnemo’, budite sigurni da nećete ‘proći’ niti na puno većim stvarima. Logika “Ma to su sitnice, a na velikim stvarima ću paziti.” NE PROLAZI, i budite sigurni da će takva promjena ostati samo na pokušaju. Kako ide ona izreka: “Namjera je bila dobra, ali…”.

Tags:

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *